חשבונית עסקה, מע”מ וחשבונית מס – מה ההבדל?

בתור בית תוכנה מוביל בפתרונות לניהול עסקים והנהלת חשבונות, אנו מלווים לקוחות רבים ומשיבים לשאלותיהם על בסיס יומי. מדובר בשאלות הנוגעות למערכות המתקדמות שלנו, אפשרויות השימוש וההתאמה האישית שלהן, וכן לגבי היבטים שונים של דיווחים לרשות המיסים. אחת השאלות שאנו נשאלים היא מה ההבדל בין חשבונית עסקה, מעמ ובין חשבונית מס. התשובות לפניכם.

משמעותה של חשבונית עסקה

חשבונית עסקה שאינה כוללת מע מ היא מסמך שאותו ניתן להוציא בקלות ובמהירות באמצעות תוכנות הנהלת החשבונות שלנו, ולשלוח אותן במייל למקבלי שירות, רוכשי מוצרים, מנהל החשבונות או רואה החשבון שלכם. מדובר בחשבונית שכל עוסק פטור חייב להוציא עבור כל שירות, מכירה של מוצר או עסקה. החשבונית צריכה לכלול מספר פרטים כגון שמו של הלקוח, תיאור של השירות או הטובין שנמכרו והכמות שלהם. כך למשל, חנות למכירת זרי פרחים צריכה לציין על החשבונית את מספר הזרים שנמכרו ללקוח מסוים בעסקה ספציפית, לפרט את העלות של כל זר, ולבסוף לסכם את הסכום הכולל של החשבונית. כמו כן, על החשבונית צריכים להופיע תאריך ההוצאה שלה, שם ומספר העוסק, ואם נדרשת תעודת משלוח אז יש להוסיף גם את מספרה. יש לציין כי את חשבונית העסקה יכולים להוציא גם עוסקים מורשים, אך זאת בתנאי שהלקוח מאפשר או מבקש זאת.

ומה ההבדל לעומת חשבונית מס?

חשבונית מס דומה במובנים רבים לחשבונית עסקה, אלא שההבדל המרכזי ביניהן שהראשונה כוללת תוספת מעמ ולכך יש משמעות גדולה. כלומר, מלבד פרטי העסקה כמתואר לעיל יש לציין על החשבונית את סכומה לפני מעמ, את המעמ שנוסף לה (נכון לתחילת 2018 – 17%), ואת הסכום הכולל. כמו כן, על החשבונית צריכים להופיע מספרו של העוסק המורשה, שמו וכתובתו, מספר סידורי של החשבונית ותאריך הוצאתה. מעבר לכך, צריכה להופיע עליה חתימתו של העוסק המורשה או של הגורם שערך עבורו את החשבונית. עם החשבונית הזו יוכל הלקוח לקזז את התשומות שלו בדיווח החודשי למעמ. חשוב לציין כי באמצעות תוכנות הנהלת החשבונות שלנו ניתן להוציא את חשבוניות המס במהירות רבה, והן נושאות חתימה דיגיטאלית ומאושרות על ידי רשות המיסים.

המעוניינים להתנסות מייד ובחינם באחת התוכנות שלנו מוזמנים לעשות זאת דרך האתר. כמו כן, ניתן לפנות אלינו בכל שאלה או הזמנה דרך הטלפון 1-599-505019.