מהו דו”ח מע”מ מתקן ומתי מגישים אותו

כל עוסק מורשה וכן גופים נוספים מחויבים בדיווח על בסיס חודשי או דו חודשי למעמ. מדובר בדוחות העשויים לכלול פרטים רבים ומתייחסים הן למחזור העסקאות החייבות במעמ והן לתשומות המתקזזות. מטבע הדברים, לעיתים נופלות טעויות כאלו ואחרות בדיווחי המעמ שאותן ניתן וצריך לתקן בדרכים שונות, למשל באמצעות הגשת דוח מעמ מתקן.

בית התוכנה קריאטיב סופטוור מעמיד לרשותכם את תוכנת מנגר פרימיום אשר לה מודולים רבים ומתקדמים, המקנים פתרונות מצוינים להיבטים השונים של ניהול העסק וחשבונותיו. שימוש בתוכנה זו מייעל מאוד גם את הפעילות הקשורה לדיווחי המעמ ומקטינה באופן דרסטי את הסיכון לטעויות.

טעויות בדוח התקופתי למעמ

כאמור, לעיתים נופלות טעויות בדיווח למעמ בפרטים המרכיבים אותו. כך לדוגמא, אחת הטעויות הנפוצות נוגעת לסכום התשומות שמקוזזות למול המעמ. במקרים אלו אין צורך להגיש טופס דוח מתקן מעמ אלא יש לתקן אותם בדיווח התקופתי הבא. כדי לסבר את האוזן, נניח שעוסק מורשה דיווח על תשומות בסך 2,000 שקלים לתקופה מסוימת ורק לאחר ששלח את הדוח התברר לו שהיה צריך לקזז 1,700 שקלים בלבד, הרי שבדיווח לתקופה הבאה יהיה עליו להוריד את ההפרש. כלומר, אם בדיווח על התקופה הדו חודשית הבאה הוא מגיע לסכום של 1,500 שקלים תשומות, הוא יקזז רק ב– 1,200 שקלים ובכך בא העניין על פתרונו.

מתי מגישים דוח מתקן?

עוד טעות נפוצה היא דיווח שגוי על מחזור העסקאות, דבר הקורה לא פעם עקב חשבונית שנשמטה. יש לציין כי כאשר מוציאים את חשבוניות המס דרך האינטרנט באמצעות התוכנה הייעודית שלנו, טעויות מעין אלו כמעט ואינן קורות. במידה שטעיתם במחזור העסקאות יהיה עליכם להגיש דוח מתקן מעמ שאותו תוכלו לקבל במשרד המעמ הקרוב לאזור מגוריכם. מדובר בטופס שבו אתם ממלאים את סך המחזור המתוקן שלכם, חותמים עליו ומגישים אותו באופן ידני במשרדי רשות המיסים. מאחר ששכחתם חשבונית אחת או יותר, כעת הסכום שעליכם לשלם גבוה יותר ולכן תקבלו שובר הכולל את ההפרש שיש להשלים. לדוגמא, אם שילמתם בתקופת הדיווח 2,000 שקלים בלבד למעמ, והסתבר שעליכם לשלם 2,500 שקלים, יהיה השובר על סכום של 500 שקלים.

כאמור, שימוש בתוכנת הנהלת חשבונות וניהול עסק של קריאטיב סופטוור מקטין באופן משמעותי את הסיכון לטעויות בדיווח למעמ, וחוסך דאגות וזמן יקר. תוכלו להתנסות בתוכנה בחינם כבר עכשיו דרך האתר שלנו, או לקבל פרטים נוספים בנושא בטלפון 1-599-505019.