דברים שחשוב לדעת על הגשת דוח מע”מ

כל גוף עסקי בישראל חייב בדיווחים למעמ על בסיס משתנה, החל בעוסק פטור המחויב בהגשת דוח שנתי, דרך עוסק מורשה המחויב בדיווח אחת לחודשיים, ועד לחייבים בדיווח מפורט אחת לחודש. חברת קריאטיב סופטוור מעמידה לרשותכם תוכנות הנהלת חשבונות וניהול עסק, כדוגמת מנגר פרימיום, ההופכות את הגשת דוחות המעמ לפשוטה, מהירה, מדויקת וקלה.

מערכת דיווחי המעמ של מנגר פרימיום

תוכנת מנגר פרימיום מבית קריאטיב סופטוור מספקת קשת רחבה של פתרונות להנהלת חשבונות ולניהול העסק, ובהם גם הגשת דוח מעמ. התוכנה מתאימה לעסקים וחברות מכל מגזרי המשק, החל ממשתמש בודד ועד למאה משתמשים, ובפרט היא מומלצת לעצמאיים, יצרנים בינוניים וקטנים, מנהלי חשבונות, חברות שיווק ומכירה נותני שירותים חשבונאיים ועוד. כאמור, המערכת יודעת לספק פתרונות מקיפים עבור הגשת דוחות מעמ והיא מובילה את המשתמש באופן בטוח ומדויק לדיווח בקלות רבה. היא מבצעת בדיקה מקבילה של התאמת המעמ להכנסות העסק, מדווחת על הפרשים אם ישנם, מאתרת את התנועות הלא מתואמות ומובילה לדיווח בלחיצת כפתור. כמו כן, בלחיצה אחת מוצגות כל התנועות בספרי הניהול והעתק של המסמך. מעבר לכך, המערכת כוללת מסך ידידותי ונוח להתאמת מעמ, פקודת יומן אוטומאטית לסגירה, דוח זהה לפנקס הידני, וכן מערכת עבור הגשת דוח מעמ מקוון 874.

היבטים בסיסיים של הגשת הדוח

הגשת ותשלום דוחות מעמ לעוסק מורשה יכולה להיעשות דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, וזאת בכל חודש או חודשיים בהתאם להגדרות. על הדוח לכלול את כל העסקאות שביצע העסק בתקופת הדיווח ואת כל העסקאות המחויבות בהוצאת חשבונית בתקופה זו, כמו גם את כל חשבוניות המס שהוצאו אף אם לא התקבל בגינן עדיין תשלום. במידה שסכום העסקאות שבוצעו על ידי העסק גבוה יותר ממס התשומות לאותה תקופה, יש להגיש את הדוח, ואם מס התשומות על סכום המעמ מהעסקאות, ניתן לקבל החזר על ידי הגשת דוח ייעודי. יש לציין כי לפי הנחיות רשות המיסים חובה להגיש דוח מפורט עד ה– 15 לחודש ואילו מי שאינו חייב בדוח מפורט צריך להגישו עד ה– 19 לחודש (מדובר בחודש העוקב לתקופת הדיווח שיכולה להיות כאמור אחת לחודש או לחודשיים). במידה שהעסק לא הגיש את הדוח בזמן הוא צפוי לסנקציות שונות כגון קנס חוב ופיגורים, קביעת מס, קנסות מנהליים, תוספות של ריבית והפרשי הצמדה, ואף כתב אישום פלילי במקרים חמורים.

לפרטים נוספים בנושא למידע על תוכנות הנהלת חשבונות מבית קריאטיב סופטוור, התקשרו אלינו בטלפון שמספרו 1-599-505019.