דוגמא להפקת חוזה קונסיגנציה

עם תוכנת מנגר של חברת קריאטיב סופטוור תזכו בתוכנה מתקדמת לניהול מלאי ורכש, הכוללת גם הפקת חוזה קונסיגנציה בהתאמה מלאה לצורכי העסק. הסכם זה נחוץ בעת מסירתה של סחורה לבית עסק קמעונאי עם חיוב רק לאחר מכירת הסחורה ללקוח, כאשר הסחורה נשארת בבעלות הספק עד למועד מכירתה. לפניכם דוגמא לחוזה קונסיגנציה והסבר כיצד לנהל מלאי בעסקת קונסיגנציה בתוכנת מנגר.

מהי עסקת קונסיגנציה?

קונסיגנציה או מכר מותנה, הינה סוג מיוחד של עסקאות במהלכן המוצר מושאל ולא נמכר לידי גורם קמעונאי. כך למעשה ספק הסחורה נותר בעליה גם כשהיא ברשות הקמעונאי עד למועד מכירתה ללקוח, הנחשב כצד שלישי. במידה והסחורה לא נמכרה בזמן מוגדר היא תשוב לידי בעליה.

דוגמא לניהול מלאי והכנת הסכם קונסיגנציה

בכדי להמחיש את העבודה עם התוכנה שלנו, לפניכם דוגמא להסכם קונסיגנציה עבור בגדים המוצבים ברשת אופנה כשהבקרה אחר סחורה זו הינו במלאי המחסן:

  • הפקת חוזה קונסיגנציה כולל את פרטי שני הצדדים, סוג וכמות סחורה, משך תקופת הקונסיגנציה, אופן חלוקת הרווחים לאחר מכירת הסחורה, וכן אחריות המוכר עבור נזקים לסחורה, פיצויים ובטוחות. כמו כן, בהסכם יש סעיף המעיד על בעלות מלאה על הסחורה של הספק המוגדרת בחוק מכר סעיף 33 כהתניית שימור בעלות. בנוסף לכך, בחוזה יפורט כל הסכם ייחודי לעסקה.

  • פתיחת מחסן ללקוח תכנון הסכם קונסיגנציה מתחיל בתיאור הרשת המשאילה את הבגדים כלקוח של החברה שיש להתייחס אליו כמחסן המחזיק במלאי בגדים. את הרשת המסומנת כלקוח מקשרים למחסן בעזרת שדה המכונה מחסן קשור“.

  • העברת סחורה את הבגדים שהושאלו לרשת מעבירים למחסן הלקוח שפתחתם באמצעות טופס רלוונטי המכונה תעודת ניפוק, הקיים תחת קטגוריית מכירות ושיווק. פעולת ההעברה עצמה מבוצעת על ידי קישור מספרו של הלקוח אל שדה הלקוח ושליחת הבגדים מהמחסן בו הם קיימים למחסן של רשת האופנה.

  • מכירת סחורה כאשר נמכרים בגדים ברשת האופנה יש להפיק חשבונית מס בתוך הדף של מחסן החנות.

  • בדיקת מצב מלאי אם רוצים לבדוק את מצב המלאי במחסן של רשת האופנה יש לבדוק בקטגוריית הגדרות תחת מחסנים את יתרת המחסנים. בנוסף, תחת תנועות מלאי ניתן לקבל דוח מפורט יותר של התנהלות המלאי שברשת האופנה.

  • החזרת סחורה אם רשת האופנה לא מכרה חלק מהבגדים והחזירה אותם יש להפיק תעודת הנפקה הפוכה.

הזמנת תוכנה לניהול מלאי, עסקת והסכם קונסיגנציה

באתר שלנו תוכלו להתנסות בחינם וללא מחויבות בתוכנה לניהול מלאי, עסקת והסכם קונסיגנציה. כמו כן, להזמנת התוכנה, לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, השאירו פרטיכם באתר, או צרו קשר עם קריאטיב סופטוור בטלפון 1-599-505019.