חובת ההגשה של דו”ח מע”מ שנתי לעוסק פטור

בית התוכנה קריאטיב סופטוור מפתח תוכנות הנהלת חשבונות וניהול עסקים המותאמות לצרכיהם של עסקים מגל סדר גודל ותחום פעילות. בין היתר, לרשות עוסקים פטורים אני מעמידים את התוכנות גוניור וגוניור פרו שבהן ניתן להתנסות כבר עכשיו וללא תשלום און ליין. התוכנות מייעלות מאוד את פעילות הנהלת החשבונות שלך, הופכות אותה לקלה ומדויקת וחוסכות זמן יקר. אמנם הגדרתך היא עוסק פטור, אך אין הדבר פוטר אותך מהגשה של דוח שנתי למעמ ולמס הכנסה, ובכך נעסוק בשורות הבאות.

מיהו עוסק פטור?

לפני שנדבר על דוח מעמ שנתי לעוסק פטור כדאי להבין כיצד בנויה ההגדרה. המשמעות של עוסק פטור הוא שאינך חייב (למעשה אינך רשאי) להוסיף אל הסכומים שאתה גובה עבור שירותיך מס ערך מוסף, כפי שעושה עוסק מורשה. מכאן שגם אינך חייב להחזירן למדינה, אך כמובן שעליך להוציא קבלות.

ההקלה מתבטאת בכך שאינך חייב להגיש דוח תקופתי למעמ בכל חודש או חודשיים. לפי ההגדרה, ניתן להיות מסווג בתור עוסק פטור רק אם סכום העסקאות של העסק נמוך מסכום קובע כלשהו שמתעדכן מעת לעת, וכיום עומד על סביבות ה– 100 אלף שקל בשנה. יחד עם זאת, לא כולם יכולים ליהנות ממעמד של עוסק פטור אף אם מחזור העסקים שלהם נמוך יותר מהסכום הקובע. מדובר בבעלי מקצועות חופשיים כגון טכנאים, אדריכלים, מנהלי חשבונות ורופאים המחויבים להיות רשומים ברשות המיסים בתור עוסק מורשה.

מה המשמעות של הדוח השנתי

כאמור, הסיווג שלעיל אינו פוטר מהגשת דוח שנתי מעמ עוסק פטור המיועד גם לצרכי מס הכנסה. את הדיווח ניתן להעביר באופן ידני למשרד רשות המיסים המטפל בתיק שלך, אבל בהחלט ניתן גם לדווח דרך האינטרנט ובכך לחסוך זמן יקר. את הדיווח מעבירים לרוב בחודשים אפריל – מאי של השנה העוקבת, וזאת באמצעות טופס ייעודי שמספרו 1301 המצוי באתר רשות המיסים. מדובר בטופס מפורט המתייחס למגוון היבטים ואם אין לך ידע בנושא כדאי להסתייע במנהל חשבונות, ברואה חשבון או בסיוע שניתן במשרדי רשות המיסים. בין היתר, הדוח כולל את הכנסותיך ושל בת הזוג שלך, האופן שבו נוהלה הנהלת החשבונות כמו קופה רושמת או באופן ידני, האם ביצעתם פעילות עסקית בחול, האם יש לכם נכסי נדלן, פרטים בסיסיים על העסק, ועוד.

כמו כן, במידת הצורך יש לצרף אל דוח מעמ עוסק פטור מסמכים המאמתים את ההצהרות שבו, כגון טופס 106 אם אתה מועסק גם בתור שכיר, דוח רווח והפסד, התאמות מס, פחת, תשלומים וקבלת סיוע מביטוח לאומי, תוכניות חיסכון, ואישורים מטעם קרן השתלמות, פנסיה וכדומה.

תוכל להתנסות כבר עכשיו ובחינם בתוכנות הייעודיות שלנו לעוסק פטור, וכמו כן ניתן לקבל מידע ולהזמין את שירותינו בטלפון 1-599-505019.