יקבי תישבי

יקב תישבי הוא אחד הלקוחות הותיקים והקרובים אלינו ביותר. יונתן תישבי ובני משפחתו מנהלים בכשרון את היקב וזוכים בהוקרה עולמית לפועלם. יקב תישבי נעזר בתוכנת מנג’ר לניהול הפעילות העסקית ביקב. יקב תישבי הוא לקוח ותיק של קריאטיב סופטוור מראשית שנות ה 90 כבר עבד עם תוכנת טופיק TOPIC ובשנת 2005 השתדרגו למנג’ר MANAGER ומאז משתמשים בתוכנת הנהלת חשבונותמלאי, סוכנים, שיווק, מכירות ועוד.
להלן הסיפור המשפחתי כפי שמספר אותו יונתן תישבי:” בשנת 1882 דרכו לראשונה מיכאל ומלכה חמילצקי על אדמת זכרון יעקב, לאחר שעלו מליטא. מיכאל נבחר על ידי הברון רוטשילד לטעת כרמים באיזור, ומאותו יום החלו ההרמוניה והקשר העמוק בין בני המשפחה לאדמה ולכרם. המשפחה התיישבה בשפייה הסמוכה, המוקפת כיום כרמים רחבי ידיים, והחלה במלאכת עיבוד האדמה וגידול הכרמים. בשנת 1925, אירחה המשפחה את המשורר חיים נחמן ביאליק, בתודה לאירוח החם הציע להם המשורר את השם “תשבי” – תושב שפייה בארץ ישראל.

כמו הוריהם לפניהם, כך גם הורי מינה וישראל תשבי עסקו כל חייהם בגידול כרמי ענבים וזיתים כמו גם בייצור ומכירת גבינות ומוצרי חלב שייצרו מתנובת עדר הפרות שהיה בבעלותם.

בתחילת שנות ה- 80, תעשיית היין עברה משבר חמור ומחיר הענבים צנח. יתרה מכך, אף יקב לא היה מוכן לקנות כמויות גדולות של ענבים. באותה תקופה השוק הוצף בענבי מוסקט, זן ענבים שהיווה את החלק הארי בגידול הכרמים של המשפחה. בעקבות המשבר החלטתי בשנת 1985 לפרוש מקואופרטיב “כרמל מזרחי” ולפתוח יקב קטן משלי. מה שנראה לי בזמנו כדבר הטבעי לעשות – לגדל כרמים וליצר יין מהתוצרת שלי. בתחילת הדרך היקב נקרא על שם הברון רוטשילד “יקבי הברון” ובהמשך שינינו את השם ל- “יקבי תשבי” שם המשפחה.

כיום כל בני המשפחה עובדים ביקב. נילי אשתי, מנהלת את חנות היקב ומרכז המבקרים. גולן בני הינו היינן וסמנכ”ל היקב. כשהחלטנו להקים מזקקה במקום, הוא נסע לקוניאק שבצרפת, למד את שיטת הזיקוק “אלמביק” ויישם אותה לעשיית ברנדי המיושן בחביות עץ אלון. בזכות הברנדי זכינו לכבוד גדול בארץ ובעולם ובתואר הברנדי הטוב בעולם בתחרות ה-“IWSC”  שנערכה בלונדון(. בני הבכור מיכאל, עוסק גם בגידול כרמי המשפחה. אושרה, ביתנו, טיילה בעולם ופתחה עבור היקב את השוק העולמי, ייסדה את בית הקפה והיין שלנו במרכז זכרון יעקב ואת סדרת מוצרי המזון “Fine Food by Oshra Tishbi”.
אפרת אשתו של מיכה עוזרת בעיצוב התוויות והיקב, ומגדלת את הדור הבא, דן ויואב תשבי. קארן אשתו של גולן מייפה את היקב עם עבודות הקרמיקה ומגדלת את שני הילדים שי ונדב תשבי.

אחרי הכל משפחה זה הכל.