האם להוציא חשבונית עסקה או חשבונית מס?

ניהול נכון של חשבונאות העסק מחייב אתכם להכיר מספר מונחים בסיסיים, כמו חשבונית עסקה וחשבונית מס, דיווח תקופתי, דיווח מתקן ועוד. כמו כן, עליכם לדעת כיצד להתנהל באופן נכון וחוקי מול לקוחות העסק, ולהבין למשל אם להוציא חשבונית עסקה או חשבונית מס במצבים שונים. בסוגיה זו נעסוק בשורות הבאות ונבהיר אותה למענכם.

מערכת דיווחי המעמ בתוכנות שלנו

לפני שעסוק בסוגיה של חשבונית עסקה מול חשבונית מס כדאי שתכירו את תוכנות הנהלת החשבונות וניהול העסק שלנו, המתאימות לעסקים מכל סדר גודל ובכל שיטה חשבונאית, החל במשתמש אחד ועד למאה. כמובן, באמצעות התוכנות שלנו ניתן להוציא חשבונית עסקה וחשבונית מס קבלה בלחיצת כפתור, ולשלוח את הדיווח התקופתי למעמ או כל מסמך רלוונטי לרואה החשבון או למנהל החשבונות שלכם. בנוסף לכך, מערכת דיווחי המעמ יודעת לזהות תנועות חובה בכרטיס ההכנסות, לאתר תנועות לא מתואמות ולבדוק במקביל את התאמת המעמ להכנסות עם דיווח על הפרשים אם קיימים. כמו כן, במערכת קיימת פקודת יומן אוטומאטית מתוך ההתאמה, הצגה של כל תנועה בספרים והעתק מסמך בלחיצת כפתור, ופקודת יומן אוטומאטית לסגירת מעמ. מלבד זאת, יתרונה הגדול טמון בהובלה בטוחה לדיווח מעמ לרבות דיווח מקוון 874, מדויק באופן פשוט, קל ונוח מאוד.

איזה חשבונית להוציא?

הן חשבונית עסקה והן חשבונית מס מהוות תיעוד עבור רשות המיסים לצורך ביצוע מעקבים והתאמות, ובמקרה של חשבונית המס גם לצורך גביית המעמ. על כן, הן מהוות חובה חוקית ויש להוציאן אל מול כל עסקה שמבצע העסק – בין אם מכירה, מתן שירות או כל פעולה אחרת הכוללת תמורה.

את חשבונית המס נדרשים להוציא עוסקים מורשים בלבד שכן עליהם להוסיף את המעמ למחיר השירות/המוצר, ובכך למעשה לגבות את המס עבור המדינה. לאחר מכן בדיווח התקופתי יצטרכו להחזיר את המעמ למדינה ואילו הלקוח יוכל לקזז את המעמ כתשומות. יחד עם זאת, לעיתים לא יצטרך עוסק מורשה להוציא חשבונית מס ויוכל להסתפק בחשבונית עסקה בלבד (ללא תוספת מעמ). זאת במצבים שבהם הלקוח אינו מעוניין ספציפית בקבלת חשבונית מס מנותן השירות, למשל אם מדובר בשירות שאינו ניתן לקיזוז על ידיו כתשומות, או שהוא בעצמו לא מוגדר כעוסק מורשה.

חשבונית עסקה נדרשים להוציא עוסקים פטורים וכאמור גם עוסקים מורשים במידה שהדבר ניתן ומועדף. מדובר בתיעוד דומה למדי לחשבונית המס (מלבד תוספת מעמ ומספר פרטים טכניים נוספים), שאותו חובה להוציא מול כל עסקה. בתור תיעוד, עליה לפרט את מהות העסקה כלומר מה בדיוק נמכר בה, כמה יחידות ובאיזה מחיר ליחידה, וכן הסיכום הסופי של העסקה. כאמור, באמצעות התוכנות שלנו ניתן להוציא את החשבוניות בקלות ובמהירות עבור הלקוח, להדפיס או לשלוח במייל, ובאותו האופן גם להעביר למנהל החשבונות שלכם.

לפרטים נוספים על חשבונית עסקה לעומת חשבונית מס, ולמידע והכוונה לגבי תוכנות הנהלת החשבונות שלנו, התקשרו אל קריאטיב סופטוור בטלפון 1-599-505019.