חשבונית פרופורמה – מה זה ומי צריך להוציא את זה?

חשבונית פרופורמה היא אחד מסוגי החשבוניות הנדרשים לפני, במהלך ואחרי ביצוע עסקאות המחויבות בדיווח לרשות המיסים. לעיתים נופלות טעויות בהתייחסות אל חשבונית זאת והיא לא נשלחת כראוי אל מזמין המוצר או השירות. בשורות הבאות נבין מדוע הדבר קורה, מה הקשר לחשבונית עסקה, ובכלל – נענה על השאלה – חשבונית פרופורמה מה זה?

כמה מילים על חשבונית פרופורמה

פרופורמה היא חשבונית שאותה מפיק הצד המוכר (עוסק פטור, מורשה או חברה), ולאחר מכן מגיש אותה אל הצד שמזמין ממנו מוצר מסוים. לדוגמא, אם לקוח מחול מזמין מחנות בגדים כמות מסוימת של יחידות, יש להפיק חשבונית פרופורמה עוד לפני שהעסקה מתבצעת בפועל, ולכלול בה פרטים כגון עלות יחידה, כמות יחידות, דמי הובלה באוויר או בים, אומדן של העלויות הסופיות, וכדומה. מטרתה המרכזית של חשבונית פרופורמה, בניגוד לחשבונית עסקה שבה נעסוק בהמשך, היא לאפשר ללקוח להבין כמה יעלה לו להזמין את המוצר המסוים ומכאן להחליט על ביצוע העסקה. במידה שכן, החשבונית תשמש בין המסמכים הנדרשים לקבלת רישיון לייצא את המוצר. יש להדגיש כי היא לא עומדת בגדר חשבון שיש לשלם אותו, ורק אחרי שמכירת המוצר תסתיים היא תישלח לצד הקונה.

מה הקשר לחשבונית עסקה?

במקרים רבים מגדירים חשבונית פרופורמה כחשבונית עסקה, והיא אכן נמצאת תחת הגדרה זו בתוכנות הנהלת חשבונות וניהול עסקים מסוימות. ישנם קווי דמיון רבים בין שתי חשבוניות אלו שכן חשבונית העסקה מופקת גם היא לפני ביצוע העסקה, בתור דרישה לתשלום המפרטת את מחיר היחידות וכמותן, מהו המוצר או השירות שנמכר, הסכום הסופי לתשלום וכדומה. מדובר בחשבונית המהווה חובה לעוסקים פטורים המבצעים עסקאות וכמו כן מהווה אפשרות לחברות ועוסקים מורשים. יחד עם זאת, לא ניתן להוסיף לה מעמ ולכן עוסקים פטורים וחברות יכולים להשתמש בה רק בתור דרישת תשלום, ולאחר העסקה יהיה צורך להוציא גם חשבונית מס/קבלה. באופן כללי, היא משמשת לתיעוד של עסקאות עבור מס הכנסה והיא דומה לחשבונית הפרופורמה כדרישת תשלום המוצאת לפני העסקה.

בכל מקרה, לפני שמוציאים חשבונית באמצעות תוכנה ממוחשבת חשוב לוודא שמתנוסס עליה השם הנכון: “חשבונית פרופורמה“, “חשבונית עסקה“, “חשבונית מס קבלהוכדומה.

איך מפיקים את החשבוניות?

קריאטיב סופטוור מעמידה לרשותכם תוכנות חכמות ומתקדמות לניהול חשבונות ועסקים, אשר מאפשרות הפקת של חשבוניות שונות דרך המחשב. מדובר בדרך נוחה מאוד, מאורגנת ומסודרת להפקת ושמירת חשבוניות התורמת בצורה משמעותית לייעול הניהול העסקי. באמצעותה נחסכים זמן, כסף וטרדות מיותרות על ידי מניעת אובדן מסמכים, טעויות אנוש, כוח אדם, שליחה בדואר, ניירת ובית דפוס, וכמו כן ההתנהלות מול רואה החשבון נעשית לקלה מאוד בלחיצת כפתור.

.

למידע נוסף בנושא זה ועל תוכנות ניהול החשבונות והעסקים שלנו, התקשרו לטלפון 1-599-505019.