שלומי מועלם, מנהל, מועלם ומועלם רואי חשבון

מכתב תודה שקיבלנו לאחר התקנת תוכנת הנהלת חשבונות מרו”ח שלומי מועלם, ממשרד רו”ח מועלם ומועלם רואי חשבון

אבקש להודות ולהביע את הערכתי עך הליווי שקיבל משרדינו במהלך הטמעת מערכת הנהלת חשבונות. בפרט אבקש לציין לחיוב את רפי ברוקר אשר פעל מול אנשי משרדנו לפתור כל בעיה תוך הפגנת מקצועיות רבה ויחס אישי חם.
להמשך שיתוף פעולה פורה,
שלומי מועלם,
מועלם ומועלם רואי חשבון

הודעות מערכת – הטיפול הסתיים בהצלחה

לקוח יקר,

 

תודה על פנייתך למרכז שירות הלקוחות של קריאטיב סופטוור יצרנית תוכנות הניהול: Manager,JuniorPro,Junior, Topic ועוד

הטיפול הסתיים בהצלחה.

 

שמחנו לעזור ואנחנו מאחלים לכם המשך יום נעים.

 

מאיתנו צוות שירות הלקוחות

קריאטיב סופטוור בע”מ

 

טלפון: 1-599-505019 שלוחה 2, פקס: 04-6293087

 

לטלפונים נוספים לחץ כאן

מדיניות החזרת מוצרים

קריאטיב מאפשרת לכם להתנסות במוצרי התוכנה מתוצרתה ללא כל התחייבות, לתקופה של 30 יום.בתקופה זו ניתן להתרשם ממוצרי החברה באופן חופשי.

 

בנוסף, עומד לרשותכם אתר התנסות און ליין, זמין בכל עת ולא מוגבל בתקופת התנסות המאפשר התנסות נוספת ללא צורך בהתקנה מקומית.
אתר ההתנסות זמין בכתובת: http://www.manager-cloud.co.il/

 

לאחר רכישת מוצרי התוכנה, ותוך תקופה של 14 יום ממועד רכישתה,
עומדת בפניכם האפשרות לבקש להחזיר את המוצרים שרכשתם.
במקרה זה, עליכם לפנות בכתב לפקס: 04-6293087 ולבקש להחזיר את המוצרים שרכשתם.

 

במידה ויימצא שלא היה כל שימוש בתוכנה לרבות הכנסת נתונים, ובמידה שלא סופקו לכם שירותי הדרכה ו/או הטמעה, ו/או שירותי הדרכה /ואו התקנה – ובמידה ולא החל כל תהליך פיתוח ו/או התאמה של מוצרי התוכנה אשר הוזמנו על ידכם, החברה תשקול בחיוב את בקשתכם.

מעבר שנה MANAGER

מעבר שנה בתוכנת ניהול עסק Manager – דברים שחייבים לדעת

לרגל שנת המס החדשה אנו מציעים ללקוחותינו שבשירות, תוכנית מעבר שנה אשר תעזור להם לפתוח את שנת הכספים 2012 ולהעביר אליה את הנתונים הדרושים משנת המס 2011.
הרשו לנו לנצל הזדמנות זו ולאחל לכם שנת עסקים פורייה!

 

למי מיועדת מעבר השנה?

תוכנית מעבר שנה מיועדת ללקוחות אשר הנה”ח מתבצעת בתוך העסק ולא אצל מנה”ח/רו”ח חיצוני.

 

מעבר שנה מתבצע בשני שלבים:

  • הקמת החברה – בשלב זה תוקם חברה חדשה לשנת 2012 על פי ההגדרות של החברה בשנת 2011 אשר אליה יועברו החשבונות, הפריטים והקופות.
    אין צורך להקים את החברה ב Manager, מעבר שנה תבצע גם פעולה זו עבורכם.
    שלב זה יש לבצע מוקדם ככל האפשר ע”מ להיות מוכנים בזמן לתחילת השנה.
    שימו לב – סביב מעבר השנה צפוי עומס על מרכז השירות – התכוננו מבעוד מועד.
  •  העברת הנתונים – בשלב זה נתחיל להעביר נתונים משנת 2011 לשנת 2012:

רשימת החשבונות, רשימת הפריטים, תנועות הנה”ח, תנועות מלאי,  תוכן הקופות, העברת הגדרות החברה (כולל מחירונים), מסמכים פתוחים ועוד..

חשוב ביותר!!!
ניתן להתחיל ולפעול בחברה החדשה, להפיק מסמכים ולרשום פעולות מבלי להפעיל את שלב ב’.
שלב זה יש לבצע על פי הצורך ובזמן הנוח ביותר לכם –  לאו דווקא ביום העבודה הראשון.

מומלץ להתחיל ולפעול בחברה החדשה ורק לאחר מכן להעביר נתונים ע”פ הצורך.

המערכת תמזג את הנתונים באופן אוטומטי.

 

איך מבצעים מעבר שנה?

    • מפסיקים עבודה על המערכת בכל תחנות העבודה.
    • עוברים לחברה של 2011 אותה מעוניינים להעביר לשנת 2012
    • מפעילים את תוכנית מעבר שנה באמצעות: סרגל עילי > כלים > מעבר שנה.
    • פועלים ע”פ ההסבר בכל מסך .

 

טיפים למעבר שנה – מומלץ!

  • לא לחכות! לבצע עדכון מהדורה, לבצע את שלב א’ ולוודא כי שלב ב’ פעיל וברור בהקדם.
  • לקבל מרו”ח הנחיות ברורות מה להעביר ומתי.
  • טרם העברת הקופות, יש לבצע את כל ההפקדות לשנת 2011.
  • ספרור הפנקסים ייקבע באופן אוטומטי ל – 1, בשלב ב’ ניתן לבקש מהמערכת שתמשיך ספרור משנת 2011 וזאת בתנאי שלא הופקו בשנת 2012 מסמכי מקור כלשהם.
  • למעוניינים להעביר רק חלק מהפריטים או החשבונות –
    יש לבצע את ההעברה בשלב ב’ בלבד.
  • אחרי ביצוע שלב א’ במעבר השנה משתמשים שנכנסו אוטומטית לשנת 2011 ייכנסו אוטומטית לשנת 2012, על מנת לעבור חברה יש להיות בתפריט הראשי, להקיש ctrl+F1 ולבחור את החברה המבוקשת.
  • שימו לב, סביב מעבר השנה צפוי עומס על מרכז השירות – התכוננו מבעוד מועד ותיהנו משירות זמין ומהיר.

שלכם תמיד,
צוות קריאטיב סופטוור בע”מ

תוכנת TOPIC – מדריך לביצוע מעבר שנה

תוכנת TOPIC – מדריך לביצוע מ ע ב ר   ש נ ה

תוכנית מעבר שנה מאפשרת העברת נתונים אוטומטית מחברה בשנת מס 2014

לחברה בשנת מס 2015. שים לב!! אינך צריך להקים חברה חדשה בתוכנת , TOPIC  תוכנית מעבר שנה מבצעת גם פעולה זו עבורך.
הרשו לנו לנצל הזדמנות זו ולאחל לכם שנת עסקים פורייה!

שימו לב – 

סביב מעבר השנה צפוי עומס על מרכז השירות –
התכוננו מבעוד מועד ותיהנו משירות זמין ומהיר
.

  

קבלת תוכנית מעבר שנה –

יש ליצור קשר עם מרכז השירות לקבלת תוכנית מעבר שנה בתקשורת דרך האינטרנט.

הפעלת מעבר שנה-

להפעלת מעבר השנה יש להיכנס ל תפריט הראשי של תוכנת TOPIC .
יש ללחוץ על המקש F10 ואחר כך לבחור ב-יציאה ל– DOS 
להפעלת תוכנית מעבר השנה יש להקיש כעת  Y2011

 

ה ע ב ר ת  ה נ ת ו נ י ם   מתבצעת בשני שלבים:

 

שלב א’ – הקמת החברה והכנתה לעבודה –
שלב זה יש לבצע מוקדם ככל האפשר ע”מ להיות מוכנים בזמן לתחילת השנה.
בשלב זה מוקמת חברה חדשה לשנת 2012  לחברה החדשה מועברים ההגדרות של שנת 2011
(שם החברה, חשבונות אוטומטיים וכדו’). כמו כן יועברו אליה החשבונות והפריטים (אינדקסים בלבד).

מומלץ להפעיל בשלב זה את האפשרויות: 10,13,14,15,50,52,55,56,58.

מומלץ להשתמש בברירות המחדל אשר מוצעות על גבי המסך.
למען הסר ספק, אין צורך להקים את החברה החדשה בתוכנה, תוכנת מעבר שנה מבצעת גם פעולה זו עבורך.

שימו לב – 
סביב מעבר השנה צפוי עומס על מרכז השירות – התכוננו מבעוד מועד.

 

 

שלב ב’ – העברת הנתונים – בשלב זה נתחיל להעביר נתונים משנת 2011 לשנת 2012:

יתרות, קופות, מסמכים פתוחים ועוד.
חשוב ביותר:
ניתן להתחיל ולפעול בחברה החדשה, להפיק מסמכים ולרשום פעולות מבלי להפעיל את שלב ב’.
שלב זה יש לבצע על פי הצורך ובזמן הנוח ביותר לכם –  לאו דווקא ביום העבודה הראשון.

מומלץ להתחיל ולפעול בחברה החדשה ורק לאחר מכן להעביר נתונים ע”פ הצורך.

המערכת תמזג את הנתונים באופן אוטומטי.

 

 

מעבר שנה – פירוט האפשרויות:

להלן האפשרויות העומדות לרשותך בתפריט הראשי של מעבר השנה,
אם יש לך ספק, התייעץ טרם ההעברה עם רואה החשבון שלך.

 

לאחר הפעלת התוכנית תתבקש להקים את החברה החדשה לשנת 2012

רשום את מספר החברה המבוקשת למשל: 111.

אם כבר הקמתם את החברה החדשה, יש לדלג על שלב זה ע”י הקשה על המקש Esc.

 

לפני כל ביצוע פעולה בתוכנית מעבר שנה יש לקבוע את השדות הבאים:

F1 – קבע את מספר החברה בשנת 2011 לדוגמא: 111

F2 – קבע את מספר החברה בשנת 2012 לדוגמא: 112

F3 – קבע חשבון איזון, למשל: 999999

 

הנהלת חשבונות

10 – העברת אינדקס חשבונות- העברת אינדקס מלא/חלקי, עם יתרות (1)/בלי יתרות(2).

11 – העברת יתרות בלבד – לכל הכרטיסים או לפי קבוצות.

את היתרות ניתן להעביר לשדה יתרת הפתיחה = יתרות שתולות
(על פעולה זו ניתן לחזור מספר רב של פעמים).
לחילופין, ניתן להעביר את היתרות כפקודת יומן (פעולה זו ניתן לבצע רק פעם אחת)

במקרה זה – הפקודה תתאזן כנגד חשבון “איזון יתרות פתיחה“.
ע”מ לראות את התנועות יש לבצע עדכון תנועות

12- העברת קופות – בצע פעולה זו לאחר שוידאת כי אין בקופה שיקים שיש להפקידם

בשנת 2011.

13 –  העברת נושאים – העברת אינדקס נושאים משנה שעברה לשנה החדשה.

14 – העברת קבועי החברה – העברת פרטי החברה, תחום שנת המס בחדשה,

העברת החשבונות האוטומטיים ו- % המע”מ .

15 – העברת הגדרת התקציב וקבצי DAT- יש לבצע בכל מקרה. 

20 – העברת תנועות –
העברת תנועות מחברה לשנת 2011 לחברה לשנת 2012 תוכנית זו מאפשרת:

1-      העברת תנועות פתוחות לקוחות/ספקים.

2-      העברת תנועות בנקים.

3-      העברת תנועות בשיטת יתרה שוטפת ותנועות עתידיות (מתאים למושבים וועדים מקומיים).

  1. העברת תנועות פתוחות לקוחות/ספקים –
    חשוב !!!  לפני השימוש בתוכנית זו יש לוודא שכרטיס “איזון יתרות פתיחה” יופיע באינדקס של החברה לשנת 2012.  כמו כן מומלץ להפעיל את תוכנית “בדיקת יתרות הנה”ח” לפני הפעלת תוכנית זו ( בחברת 2011 > 6- תוכניות שירות, 1-בדיקת יתרות).

כמו כן, חובה לתאם את כרטיסי הלקוחות/ספקים בשנת 2011, על מנת שהתנועות      

אשר יעברו לשנת 2012, יהיו התנועות הפתוחות בלבד .

הערה:  במידה והחשבונות לא ניתנים לתיאום כי אז ניתן להעביר את יתרות הספקים

והלקוחות בעזרת תוכנית “11- העברת יתרות בלבד” ושם להפעיל        

אופציה “2-לייצר פקודת יומן.” 

התוכנית יודעת לזהות תנועות שתואמו חלקית בחברה לשנת 2011 ולהעביר רק את הסכום הפתוח.

ניתן להצמיד נושא לתנועות שיעברו. לחילופין ניתן לשמור על הנושא המקורי .

 בתום התהליך, תיווצר פקודת יומן בחברה לשנת 2012 בקובץ הזמני.

לכן,  על מנת שהתנועות אשר נוצרו כעת בתהליך מעבר השנה, יופיעו בספרים,

חובה לבצע “11-עדכון תנועות”. את העדכון יש לבצע כמובן בחברה החדשה. 

התנועות עוברות לכרטיסי הלקוחות/ספקים “כפי שהן” ויופיעו באופן מפורט במסכי השאילתא ובתוכניות “מעקב לקוחות וגביה”, “מעקב תשלומים ספקים“.   

שימו לב כי בכרטסת הנה”ח יופיעו התנועות הללו באופן מרוכז בשורה אחת

תחת הכותרת : “יתרה קודמת“.  

2 – העברת תנועות בנקים

לפני השימוש בתוכנית זו, יש לוודא כי הכרטיס “איזון יתרות פתיחה  מוגדר באינדקס של 2012.

תוכנית זו מאפשרת להעביר:

  • רק תנועות שתאריך הערך שלהן גדול מ- 31.12.2011
  • רק תנועות שלא תואמו.
  • תנועות שלא תואמו וגם שתאריך הערך שלהן גדול מ- 31.12.2011.        

בחר באפשרות המתאימה לך ופעל בהתאם .

3- העברת תנועות בשיטת יתרה שוטפת ותנועות עתידיות

תוכנית זאת מתאימה  במיוחד למושבים ולועדים מקומיים. היא מטפלת בכרטיס באופן הבא:
את יתרת הכרטיס עד לתאריך ערך 31.12.2011 , היא מעבירה בתנועה אחת .

את יתר התנועות, אלה שתאריך הערך שלהן גדול מ 31.12.2011 היא מעבירה במפורט, אחת לאחת.

 

למשתמשים בתוכנת TOPIC מלאי ושיווק:

50 –  העברת אינדקס הפריטים – כולו או בחלקים.

51 – העברת יתרות מלאי – יתרות מלאי ניתן להעביר רק פעם אחת. כל ניסיון לבצע פעולה זו פעם נוספת יגרום להעברת היתרות פעם נוספת ולשיבוש הרישום בספרי המלאי בשנה החדשה.

52 – העברת מחירונים – העברת המחירונים שהוקמו בתפריט המחירונים.

53 – העברת תעודות משלוח פתוחות – העברת תעודות שלא הופק בעבורן חיוב בחברה

לשנת 2011 ורוצים לחייבן בחברה לשנת 2012

54 – העברת תעודות קניה פתוחות – העברת תעודות קניה מספקים, תעודות שנקלטו

בחברה לשנת 2011 והחשבונית שתגיע עבורן תיקלט בחברה לשנת 2012.

55 – העברת רשתות שיווק – למשתמשים בתוכנית רשתות שיווק.

56 – העברת הגדרת אריזות – למשתמשים בהגדרת אריזות.

57 – העברת הזמנות פתוחות – למשתמשים בתוכנית ההזמנות.

58 –  העברת הגדרת עצי מוצר – למשתמשים בתוכנית עץ/מוצר.

 

טיפים למעבר שנה – מומלץ!

ü       לא לחכות לרגע האחרון, לבצע את שלב א’ ולוודא כי שלב ב’ פעיל וברור.

ü       לקבל מרו”ח הנחיות ברורות מה להעביר ומתי.

ü       טרם העברת הקופות, יש לבצע את כל ההפקדות לשנת 2011.

ü       על מנת לראות את הפקודות שעברו במעבר שנה יש לבצע עדכון תנועות בחברה החדשה.

ü       במידה והועברו תנועות הנה”ח בטעות ניתן לבצע פקודת סטורנו בשנת 2012 > תפריט הנה”ח ראשי > 40 אחזקת מערכת > 21 יצירת פקודת סטורנו.

ü       במידה והועברו יתרות שתולות בטעות ניתן לאפס אותן בחברת 2012 > תפריט הנה”ח ראשי > 40 אחזקת מערכת > 18 – עדכון חשבונות סלקטיבי מחשבון:
1 עד 999999 , יש להזין 0 (אפס) בשדה יתרת פתיחה בש”ח וביתרת פתיחה במט”ח.

 

לבירורים ופרטים נוספים, ניתן לפנות לטלפון 04-6293366, פקס 04-6293087 .

כמו כן, אתם מוזמנים לגלוש לאתר האינטרנט שלנו : www.www.crtv.co.il

 

 

 

 

בברכת שנת עסקים פורייה,צוות שירות ותמיכה

מצגת הדרכה למים

תוכנה לניהול חיובי מים

ניתן להוריד את המצגת בלחיצה כאן

ניהול החיובים בגין אספקת המים ביישוב מבצעים באמצעות מערכת המים.

המערכת מטפלת בכל תהליך חיובי המים כמפורט:

הגדרת מונים

במערכת ניתן להגדיר מונים מסוגים שונים: מונה ביתי, מונה משקי, מונה מעורב, מונה כללי ומוני ביקורת (לדוגמא: שעון מקורות)
לכל מונה ניתן להגדיר את פרטי המונה ובעליו, תיאור ומידע נוסף.

איסוף קריאות מונה

איסוף הקריאות יכול להתבצע ידנית או על ידי קריאה אוטומטית על ידי מסופון או מנה אלחוטי

ניתן להגדרי מכסות מים שונות למטרות שונות (ביתי, משקי, גינה, חקלאות ) ולקבוע תעריפים שונים

המערכת תומכת בהגדרת היטל כמו היטל בצורת

תוכנה להפקת חיובי מים

הפקת חיובי מים מתבצעת באופן אוטומטי ללא טעויות אנוש וללא בזבוז זמן עבודה מיותר.

ניתן לייצר חיובים שונים כגון צריכת מים, תחזוקת רשת, אחזקה, ביטוח וכו’ וכן חיובים חד פעמיים

ניתן לשלב את חיובי המים עם החיובים המוניציפליים

התוכנה תומכת בהדפסה על דפי מעטפה מבויילת או שוברי תשלום לבנק.

חיובי המים מתעדכנים בכרטיסי הנהלת חשבונות של החבר באופן אוטומטי

דוחות:

דוחות מעקב צריכה וניצול מכסות.
דוחות על פי סוגי מונים.
הפקת דוח חריגים לביקורת
דיווח ממוחשב על פי הוראות חוק היטל צריכה עודפת

ניהול ייצור – עץ מוצר ומכלולים

  

עץ מוצר ותמחיר

עץ מוצר הינו מנגנון המיועד ללקוחות יצרניים, השפעתו היא בעדכון תנועות מלאי ובתמחור המוצר המוגמר.

במערכת זו יש להגדיר את כל הפריטים המרכיבים את המוצר הסופי וכך לקבל –עץ מוצר.

ניתן ליצור קשר של מספר עצי מוצר בנים, המרכיבים את המוצר הסופי וכך ליצור עצי מוצר מורכבים במספר רב של רמות.

b1

בתחילת העבודה עם המערכת יש להגדיר 3 פרמטרים מרכזיים:

 

  1. מחסנים– מומלץ להגדיר שלושה מחסני בסיס:
    • מחסן חומרי גלם: ממנו יצאו חומרי הגלם המשתתפים בתהליך הייצור{הרמה התחתונה של עץ המוצר}
    • מחסן סחורה בתהליך: ממנו יצאו חלקים מוכנים{אותם אין צורך לייצר} המרכיבים את המוצר הסופי .
    • מחסן מוצרים מוגמרים- אליו יכנסו המוצרים המוגמרים שייצרנו.
  2. פריטים: יש להגדיר את כל הפריטים המרכיבים את המוצר הסופי,בכל שלבי היצור.
  3. פעולות: יש להגדיר תהליכי היצור {שאינן פריטים} אותם יש לתמחר לדוגמא: תפירה,הדבקה וכול’.

 

  1. הגדרת עץ מוצר:

 את עץ המוצר ניתן לבנות רק לאחר הגדרת כל המרכיבים בכרטסת פריטים ולאחר עדכון הפעולות הרלוונטיות לפעולת היצור.

 

שלב 1 -הגדרת פריטים בכרטסת:

b2

הגדרת הפריטים המשתתפים בתהליך היצור

 

שלב 2 – הגדרת פעולות היצור בקליטת פעולות:

יש להגדיר תהליכי היצור {שאינן פריטים} אותם יש לתמחר לדוגמא: תפירה,הדבקה וכול’

b3

 

שלב 3- הגדרת עץ המוצר:

 

בדוגמא זו הוגדרו בכרטסת הפריטים,כל הפריטים המרכיבים את המוצר וכן המוצר עצמו.

כמו כן הוגדרה פעולה הקשורה ליצור עץ מוצר זה.

b4

 

העתקת עץ מוצר ליצור :

  אפשרות זו מיועדת להגדרת עץ מוצר חדש המתבסס על עץ קיים.

יש לבחור את מוצר המקור מתוך רשימת הפריטים ולאחר מכן את מוצר היעד-לסיום יש

להקיש-     “בצע”.

 

הגדרת עץ מוצר לפירוק:

ניתן להגדיר מוצר מוגמר המתפרק לחלקי משנה, בדומה להגדרת עץ מוצר.

 

העתקת עץ מוצר לפירוק:

  בדומה להעתקת עץ מוצר ליצור,ניתן להעתיק עץ מוצר לפירוק

 

  1. תהליך היצור:

 הכנת הוראת יצור:

 שלב זה הינו שלב מקדים שבו מעביר מנהל היצור הוראת יצור למפעל.

פעולה זו אינה מייצרת תנועת מלאי.

b5

דוגמא א’

 

  • א. קוד מוצר- יש לבחור את מוצר האב אותו רוצים להעביר לייצור.
  • ב. כמות לייצר- יש לעדכן את כמות המוצרים אותם יש לייצר.
  • ג. המערכת סורקת את כל עצי המוצר המעורבים בתהליך,מעלה את הפריטים/עצי המוצר המרכיבים את המוצר המבוקש וכן מחשבת כמה יש ליצר מכל מוצר משנה. {כלומר –אם בהוראת היצור ביקשנו לייצר 10 מוצרים, ובעץ המוצר מוגדר כי הכמות באב הינה 1 הכמות הדרושה תתעדכן אף היא ל 10}.
  • ד. כמות במלאי- שדה המציג את יתרת הפריט בכל המחסנים.
  • ה. השתמש ב- שדה המציג את כמות המוצרים המוכנים כלומר סחורה בתהליך.

 

דוגמא ב’

 

 קליטת הוראת יצור:

b7

 

לאחר היצור בפועל יש לקלוט את הוראת היצור שבוצעה על מנת לעדכן את המלאי.

{רק לאחר הקשה על מקש “בצע” יחולו תנועות המלאי.}

 

  • א. מספר הוראת יצור- ניתן לאתר מתוך הרשימה את הוראת היצור שבוצעה, לאחר בחירתה יתמלאו השדות: מתאריך,קוד מוצר,תאור מוצר,הערות וכמות לייצר אוטומטית.
  • ב. כמות שיוצרה בפועל- יש לעדכן את הכמות שיוצרה בפועל.
  • ג. תאריך סיום היצור- יש לעדכן את הסיום בפועל.
  • ד. מספרי מחסן חומרי גלם/תוצרת גמורה/סחורה בתהליך- יש לעדכן את מספרי המחסנים על מנת שתנועות המלאי יתעדכנו בהתאם.
  • ה. קוד נושא- אם רוצים לשייך את תנועת המלאי לנושא מסוים ניתן להגדיר את הנושא ולבחור את הקוד בהתאם.
  • ו. פרטים- אפשרות לעדכן פרטים נוספים-מלל חופשי
  • ז. בצע- בלחיצה על מקש זה יתעדכנו תנועות המלאי.

 

 

 

 שאילתא הוראות יצור שבוצעו :

רשימת הוראות היצור שנשלחו לביצוע.

b8

 

 

תמחיר:

באופציה זו נשתמש על מנת לדעת כמה עולה לנו ליצר את המוצר.

 

  • א. בוחרים את טווח קודי המוצרים המרכיבים את מוצר האב אותו אנו רוצים לתמחר.
  • ב. בוחרים את טווח המחירונים בהם מעודכנים המחירים של כל המרכיבים במוצר.
  • ג. לוחצים על בצע.

b9

רישום יצור מרובה:

 במקרים שבהם יש לייצר מספר פריטים במקביל, ניתן לקלוט הוראת יצור מרובה אחת במקום קליטת הוראות יצור בודדת לכל מוצר.

 

בלחיצה על מקש  “בצע” יתעדכנו תנועות המלאי בהתאם.

b11

 

 רישום יצור בודד:

 מבצע את אותה פעולה כמו בסעיף 8 קליטת הוראת יצור –ההבדל הוא שבמסך זה מתעדכנות תנועות המלאי ואין צורך בהכנה מוקדמת של הוראת היצור .

 

 

תהליך זה מייצר מדבקת ברקוד.

 b12

  1. דיווחים/דוחות: 
  • א. אינדקס מוצרים: רשימת מוצרי האב
  • ב. אינדקס פעולות: רשימת הפעולות שהוגדרו
  • ג. הדפסת עץ מוצר: לאחר בחירת טווח הפריטים הרצוי מקבלים דוח בדוגמא הבאה.

 

  • ד. שאילתא בנים באבות: מראה מהי הכמות של מוצר המשנה המעודכנת בעץ המוצר, המרכיב את מוצר האב.

 

  • ה. כמות פריטים הדרושה ליצור: דוח המסכם את ההפרש בין היתרות במחסנים מול הכמות הדרושה של כל פריט המרכיב את המוצר המבוקש .

 

 

  • ו. כמות פריטים שניתן ליצר: דוח המסכם כמה מוצרי אב ניתן לייצר עפ”י כמות הפריטים המעודכנת במחסנים  מול הכמות הנדרשת ליצור.

b13 b14 b15

 

 

מדריך למכלול עץ מוצר 

בתפריט הראשי נכנסים לתוספות> עץ מוצר מכלולים ותמחיר> מכלולים

 

במכלולים יש לנו שלוש אופציות:

1.הגדרת מכלול:

בהגדרת מכלול אנחנו נגדיר את המוצר אותו אנחנו מעוניינים לייצר

לדוגמא פריט 100: “מערכת ישיבה אירנה”

מערכת ישיבה אירנה תורכב מפריט 10+11, כשהכמות באב היא מספר הפריטים שממנו נרכיב את “מערכת ישיבה אירנה” (פעולת המלאי לא חלה על הפריטים בשלב זה).

 

 

לא לשכוח ללחוץ לשמור J

 

2.אינדקס מכלולים מציג לנו את כל הפריטים שהקמנו ב”הגדרת מכלולים”

 

 

 

3.הגדרת המסמכים בהם פועל מנגנון המכלולים- כאן נסמן את המסמכים עליהם יחול מנגנון המכלול ותנועת המלאי

 

לא לשכוח ללחוץ לשמור J

 b18 

השלב האחרון הוא הפקת מסמכים בדרך הרגילה

לדוגמא תעודת משלוח- לאחר הנפקת התעודה של פריט 100 “מערכת ישיבה אירנה”, נסגור את חלון “מכירות ושיווק” – נוכל לראות את תנועת המלאי החלים על פריט 100 ושאר הפריטים שמרכיבים אותו ב-“שאילתא תנועות מלאי”

 

 

 

עבודה עם דוח מעמ

דו”ח מע”מ

מערכת המעמ במנג’ר היא מערכת חכמה ופשוטה הכוללת גם מערכת של בקרה.

לפני שמפיקים פעם ראשונה דו”ח מע”מ יש לוודא כי במסך החשבונות האוטומטיים (בהגדרות)
מעודכנים כל כרטיסי המע”מ הרלבנטיים.
במידת הצורך יש לפתוח. אין להשתמש באותו מספר כרטיס עבור שני סעיפים שונים בחשובנות האוטומטיים.
למשל אם מספר הכרטיס של מע”מ תשומות 2/3 = 4002 אסור להשתמש במספר חשבון 4002 עבור מע”מ תשומות 1/4

הגדרה בסיסית נוספת היא הגדרת חשבונות הכנסה (גם היא בהגדרות)

הגדרת קבוצות חשבונות לדיווח למע"מ בתוכנת מנג'ר
בטבלה זו יש להגדיר את כרטיסי ההכנסה בלבד,
אחרי הגדרת חשבונות ההכנסה ניתן להפיק את דו”ח המע”מ.

תפריט ראשי > דוחות ושאילתות > דו”ח מע”מ

314-529-2-maamtakin

פרשנות לדו”ח מע”מ

לפי איזה תאריך מוצג דוח המעמ?
דו”ח המעמ לחודש מרץ יכיל בתוכו את כל תנועות ההכנסה שתאריך האסמכתא שלהן הוא מרץ אולם בעקבות עדכוני החוק תנועות ההוצאות והמעמ שיגיעו יהיו אלה שתאריך התחולה שלהן יהיה מרץ.

איזה עסקאות יירשמו בסעיף עסקאות “פטורות או בשיעור אפס” –
1. כל העסקאות שנרשמו לזכות כרטיס הכנסה והוגדרו בטבלת הגדרת חשבונות לדוח מעמ כחשבונות שאינם חייבים במעמ
2. כל העסקאות שנרשמו לזכות כרטיס הכנסה והוגדרו בטבלת הגדרת חשבונות לדוח מעמ מעורבים – וזאת בתנאי שהחשבונית הופקה עם מעמ אפס.

איזה עסקאות יירשמו בסעיף “עסקאות חייבות במעמ”
1. כל התנועות שנרשמו לזכות חשבונות ההכנסה והוגדרו בטבלת הגדרת חשבונות לדוח מעמ -כחשבון חייב במעמ

איזה תשומות יירשמו בסעיף “מע”מ תשומות “
הבדיקה מתבצעת על כרטיסי מעמ תשומות,מעמ ציוד ונכסים, מעמ תשומות 2/3,מעמ תשומות 1/4 ומעמ תשומות 3/4 כפי שמוגדרים בטבלת חשבונות אוטומטיים כאמור – עפי תאריכי התחולה.

מהי מערכת בקרת הסכומים?
בדיקה ראשונה –סורקת את כרטיסי ההכנסות ומחשבת את מע”מ העסקאות לתקופה המבוקשת.
בדיקה שניה –סורקת את כרטיס מע”מ עסקאות ומחשבת מהן ההכנסות לתקופה המבוקשת.
במידה ויש הפרש בבקורת הסכומים המערכת תציג את ההפרש כמודגם-

314-529-3-hefreshmaam(2)

במידה ויש הפרש משמעותי ניתן לבצע את הבדיקות הבאות:
א.תפריט ראשי-הנהלת חשבונות וכספים-דוח מע”מ- ביטול התאמת מע”מ מתאריך עד תאריך- יש להקיש את התקופה המבוקשת מקוד תאום עד קוד תאום – מ1 עד 999

ביטול התאמות מעמ בתוכנת ניהול עסק מנג'ר

ב.תפריט ראשי-הנהלת חשבונות וכספים-דוח מע”מ-התאמת מע”מ עסקאות •
יש לעדכן את התקופה המבוקשת ולהציג את התנועות •
יש להקיש על ” תאם אוטומטי •התנועות שישארו בטבלה יוצרות את ההפרש

שאלות נפוצות-

בעיה-
כרטיסי הכנסות שלא הוגדרו בטבלת-הגדרת חשבונות הכנסה
הפתרון-
הוספת הכרטיסים לטבלת חשבונות ההכנסה (בהגדרות)
הבעיה-
פקודות יומן שגויות-לדוגמא זיכוי כרטיס הוצאות במקום הכנסות
הפתרון-
תיקון הפקודות בהנהלת החשבונות
הבעיה-
זיכוי הכנסה לא מופיע בדוח המעמ
הפתרון –
רישום הפקודה כזכות במינוס בכרטיס הכנסות

 

דו”ח גבייה

דוח הגבייה מציג את רשימת הלקוחות החייבים, לכל לקוח מפורטת פרטי החשבונית עליה הוא חייב והתשלום החלקי בגינה אם היה כזה.

בדוח הגבייה אנחנו בעצם נראה את התנועות ה”לא מתואמות” של הלקוחות, הכוונה היא שכל חשבונית שלא תואמה לה קבלה באופן מלא תופיע בדוח הגבייה.
איך מתבצע התיאום?
התיאום יכול להתבצע בשתי דרכים:

1. תוך כדי הקבלה –

במידה ואפשרות זאת לא פועלת אצלכם, היכנסו להגדרות > פרטי חברה > דגל תיאום = 1.
כאשר מסך התיאום מופיע יש לסמן ב V את החשבוניות אותן הקבלה סוגרת וללחוץ על הכפתור: המשך עם תיאום.

2. במסך התאמת כרטסת –

תפריט ראשי > מכירות ושיוק > התאמת כרטסת > התאמה ידנית מונחית
מעלים את הלקוח – מצד ימין יוצגו כל תנועות החובה – למשל חשבוניות ומצד שמאל יופיעו כל תנועות הזכות למשל קבלות.
בלחיצה כפולה על שורה, היא יורדת למטה
יש להוריד למטה את התנועות המתאימות זאת לזאת וללחוץ למעלה על הכפתור תאם.

בכמידה והתנועות שנבחרו אינן תואמות במלואן ויש הפרש, המערכת תציג שתי אפשרויות:
תאם עם הפרש – במצב זה היתרה תישאר בצד הגדול ותמשיך להופיע בדוח הגבייה
צור פקודת הפרשים – במצב זה תירשם פקודת יומן על סך היתרה לטובת הכרטיס שייבחר והיתרה לא תופיע עוד בדוח הגבייה.

מודולים נוספים שימושיים לניהול הגבייה הם:

מודול מס”ב ספקים , מודול מס”ב לקוחות

דוח גיול חובות על פי תאריך ערך

דוח גיול חובות בתוכנה לניהול גבייה – מנג’ר

דוח זה מציג את החוב על פי הגיל שלו, למשל: החוב = 1000 ש”ח אבל מתוכם, ע”פ פי תנאי התשלום של הלקוח 200 הם חוב עתידי, 500 היו צריכים להיות משולמים לפני חודשיים ועוד 300 לפני 3 חודשים, מצ”ב הסבר לכל שדה בדוח.

  • חוב קודם: יתרת פתיחה –מתייחס לחוב ישן מעל 90 יום
  • 61-90: חובות בין 61-90 יום אחורה
  • 31-60: חובות בין 31 ל60 יום אחורה
  • 0-30: חובות של 30 יום אחורה
  • חוב עתידי: חוב שזמן הפרעון עדיין לא הגיע
  • חובות במסגרת: כמה מתוך החוב בתוך מסגרת האשראי
  • המחאות דחויות: שיקים שהתקבלו ותאריך הפרעון עדיין לא קרה
  • יתרת הכרטיס: סכ”ה
  • אובליגו: סכ”ה תנועות החובה פחות תנועות הזכות שתאריך שלהן קטן מתאריך הדוח {כמות הסחורה שניתנה ללקוח שהתמורה בגינה טרם נפרעה}

תאריך הערך נקבע במעמד קליטת המסמך או התנועה. ניתן לקבוע ללקוח תאריך ערך באופן אוטומטי בשדה תנאי תשלום בתוך כרטיס הלקוח.
הגדרות > כרטיסי הנהלת חשבונות > תנאי תשלום למשל: ש+90.

מחפשים תוכנה לניהול עסק לייעול הגבייה בארגון?